×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
درخشش دانش آموزان رشتی در مرحله کشوری مسابقه بین المللی دانش مغز

به گزارش «گیل بان»؛ دو دانش آموز گیلانی به مرحله جهانی رقابت های دانش مغز 2019 (Brain Bee) که شهریور ماه سال جاری در کشور کره جنوبی برگزار خواهد شد، راه یافتند.

ریحانه اسدی و فرزاد بهرامی به ترتیب از دانش آموزان دبیرستان های فرزانگان و استعدادهای درخشان دوره اول متوسطه میرزا کوچک خان واقع در ناحیه یک رشت هستند. این دانش آموزان در پنجمین دوره مرحله کشوری مسابقات بین  المللی دانش آموزی دانش مغز که 22 آذرماه سال گذشته در تهران و مراکز کلیه استان های کشور برگزار شد، به ترتیب موفق به کسب مدال های طلا و نقره این سری از رقابت ها شدند.

مسابقه ملی دانش مغز برای اولین بار توسط دکتر نوربرت میسلینسکی در سال ۱۹۹۹ در دانشگاه مریلند آمریکا پایه گذاری شد. این رقابت ‌ها با هدف علاقه‌ مند کردن دانش ‌آموزان به یادگیری در مورد مغز و کارکردهای آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده ‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب، هر ساله در سطح دنیا برگزار می ‌شود. این مسابقات در بیش از ۱۵۰ مرکز و ۳۰ کشور دنیا برگزار شده و برگزیدگان مسابقات کشوری، هر ساله در یک نقطه از دنیا گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می ‌پردازند. به این ترتیب بیش از سی هزار دانش‌آموز از سراسر دنیا هر سال به رقابت با یکدیگر پرداخته و اخبار این رقابت ها تحت پوشش گسترده رسانه ای در سرتا سر جهان قرار می‌گیرد.

مسابقه دانش مغز برای پنجمین بار در ایران زیر نظر انجمن علوم اعصاب و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، به صورت کشوری برگزار شد. سوالات اولین مرحله آزمون از دو کتاب حقایق مغز و دانش مغز طرح شده و بر اساس قوانین جهانی در مرحله دوم سوالات به صورت تئوری و چهارجوابی از ویراست سوم کتاب Essential Neuroscience مطرح می شود.

مرحله بین المللی مسابقه دانش مغز ۲۰۱۹ در شش بخش نوروآناتومی، تشخیص بیماری، پرسش و پاسخ، امتحان کتبی، عصب بافت ‌شناسی و ام.آر.آی از 28 شهریور سال جاری برگزار خواهد شد.

گفتنی است مسابقات دانش مغز ویژه دانش آموزان 13 تا 18 ساله بوده و نفر اول رقابت ها در کشور، با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری ‌های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری، به منظور شرکت در مسابقه‌ بین ‌المللی به کشور کره‌ جنوبی اعزام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری گیلان

انتهای پیام/

 

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد