×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 4 اردیبهشت - 1403
false
true
برگزاری نشست سه جانبه فرماندهان مرزبانی ایران، آذربایجان و ترکیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان» سردار قاسم رضایی، پس از پایان این نشست، اظهار کرد: کشور ما با کشور جمهوری آذربایجان بیش از ۷۵۰ کیلومتر مرز مشترک دارد که چهار دروازه در این مرزها فعال است.

وی با بیان اینکه روزانه به شکل میانگین بین هفت هزار تا هشت هزار نفر در این چهار مرز تردد قانونی دارند، ادامه داد: ارتباط و تعامل خوبی و تعریف شده ای بین دولتمردان، دستگاه ها و سازمان های دو کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این تعامل در بین مرزبانان دو کشور بسیار تعریف شده است، افزود: رابطه خوبی را با ژنرال پالکونیک الچین قلی اف، فرمانده مرزبانی این کشور همسایه داریم.

سردار رضایی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری نشست های سالانه در تهران، باکو و سایر شهرهای مرزی اشاره کرد و توضیح داد: هیچگونه مشکل و یا معضلی در مرزهای مشترک نداریم.

وی اضافه کرد: روابط به قدری حسنه و تاریخی است که ما لحظه تحویل سال نو در ۱۳۹۸ را به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در نقطه صفر مرزی، به شکل مشترک برگزار کردیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر اینکه روابط ما بسیار عالی است، خاطرنشان کرد: نشست مرزی امروز در کشور جمهوری آذربایجان برگزار شد که گفت وگوها بسیار سازنده بود.

وی با بیان اینکه در این نشست، مسایل روز منطقه مرور شد، تصریح کرد:  چگونگی تعامل و روابط در مرزها از دیگر تعاریف این نشست بود و شرایط منطقه با توجه به حضور نظامیان منطقه در کل آسیایی غربی، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی ناجا اضافه کرد: آنجا که اتفاق نظر بود بر وحدت بین دو کشور، به ویژه در حوزه مرزبانی و ایجاد تسهیلات متناسب با نوع فعالیت های مرزی از قبیل ترابری های تجاری، تردد اتباع مرزنشین دو کشور با توجه به لغو روادید جاری منطقه و نشست های بین مرزبانان در موضوعات مختلف در سراسر مرز از منطقه پلدشت تا آستارا، مطالعه و بررسی شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز مرزهای مشترک ایران و آذربایجان بسیار آرام و آماده هرگونه سرمایه گذاری سرمایه گذاران در مناطق مرزی مشترک است، افزود: با توجه به توافقات انجام شده با مقام ارشد مرزبانی آذربایجان، در آینده ای نزدیک در تهران نشست دوجانبه ای را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این ملاقات بر برگزاری نشست سه جانبه بین فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان و فرمانده ژاندارمری ترکیه توافق شد.

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان اضافه کرد: آنچه که در این نشست قاطعانه مورد تأکید قرار گرفت، این بود که به هیچ بدخواه و دشمنی اجازه نخواهیم داد بر روابط سازنده و تعامل بالای ما خدشه وارد کند.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مرز زمینی آستارا با ژنرال پالکونیک الچین قلی اف، فرمانده مرزبانی کشور جمهوری آذربایجان دیدار کرد. فرماندهان مرزبانی دو کشور و هیأت همراه، در جریان این ملاقات از مرز زمینی و پل مرزی متصل کننده آستاراهای دو کشور بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد