×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
برگزاری اولین مسابقه قصه گویی مجازی فرزندان ایرانیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان» ؛ نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در خصوص برگزاری اولین مسابقه قصه گویی مجازی با عنوان “فرزندان ایرانیم” گفت: این مسابقه با همکاری اداره کتابخانه های عمومی،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،اداره بهزیستی ، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لاهیجان برگزار می شود.در نشستهای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مصوبه اجرای برنامه قصه گویی در راستای کتاب و کتاب خوانی منجر به برگزاری این رویداد برای کودکان و نوجوانان در شهرستان لاهیجان شد.

وی در ادامه اظهار کرد: ابتدا قصد داشتیم مسابقه قصه گویی اختتامیه هم داشته باشد و برگزیدگان مرحله اول در اختتامیه به رقابت بپردازند که شیوع بیماری کرونا باعث شد تا همه مراحل به صورت مجازی انجام شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: لاهیجان 4 سال پرونده های خود را برای پایتخت کتاب به دبیرخانه پایتخت کتاب در تهران ارسال نمود و سه دوره توانست نامزد پایتخت کتاب شود. همچنین لاهیجان در سه دوره از جام باشگاهای کتاب و کتابخوانی کشور مشارکت فعال داشته است . ویزه برنامه هایی مانند جایزه ادبی نجدی ، نامه ای به خدا با عنوان ساز دنیا را برایم کوک کن ، گلریزان کتاب، معرفی نویسندگان ، نشستهای تخصصی کتاب، رونمایی از کتاب و بسیاری فعالیتهای دیگر و اکنون مسابقه قصه گویی مجازی فرزندان ایرانی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی از اولویتهای فرهنگی شهر است .

 این مسابقه با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار می شود ، قصه گویی روایت یک داستان است . کودکان از طریق کتاب خواندن با حقایق زندگی آشنا می شوند و تجربیات جدیدی کسب می کنند،خواندن کتاب و قصه گویی موجب تقویت حافظه، مهارت زبانی و شنیداری کودک، پرورش خلاقیت ، فزونی گنجینه واژگان و افزایش اعتماد به نفس او می شود.

این مسابقه در گروههای سنی 7+ نوباوه؛9+ نونهال؛12+ نو نگاه ؛ 15+ نوجوان برگزار می گردد.

شرایط شرکت در این مسابقه:

 -روایت قصه توسط یک نفر انجام شود.

– قصه گویی یا به صورت سنتی ( قصه گویی به شیوه روایت گری بدون ابزار) یا قصه گویی خلاق( قصه گویی با استفاده از ابزار و امکانات دیداری و شنیداری) باشد

– قصه گویی به زبان گیلکی امتیاز محسوب می شود.

– تصویربرداری با موبایل به صورت افقی با صدای مطلوب  و بدون لرزش و حرکت دوربین باشد.

– زمان فیلم ارسالی حد اکثر 3 دقیقه باشد.

– پوشش مناسب رعایت شود ( با لباس فرم)

گفتنی است علاقمندان می توانند فیلم گرفته شده خود را  از قصه گویی  کودکان و نوجوانان تا  15 شهریور 99 به  واتس آپ 9032047585 ارسال نمایند.

تمام فیلم ها درکانال تلگرام@lahijan_farhang_honar و صفجه اینستاگرام  http://www.instagram.com/bareshfarhangi_lahijan در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 به نفرات برتر در گروههای سنی جوایز زیر تعلق خواهد گرفت:

نفر اول : لوح تقدیر و جایزه 3/000/000 – ریال

نفر دوم: لوح تقدیر و جایزه 2/000/000 – ریال

نفر سوم: لوح تقدیر و جایزه 1/000/000 – ریال

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد