×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
بازارچه ها و فروشگاههای صنایع دستی در سراسر استان گیلان ایجاد شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر اسدالله عباسی امروز یکشنبه 14 اسفنده ماه در کار گروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری در سالن الغدیر استانداری با تبریک عید بزرگ نیمه شعبان سالروز ولادت قائم آل محمد ” ص”  بر ایجاد بازارچه های صنایع دستی و هنری در سراسر استان به ویژه در مبادی ورودی شهرها با پیگیری شهرداری ها تاکید کرد.

استاندار گیلان ، مسکن و اشتغال را از امور فوق العاده مهم در جامعه دانست و با اشاره به تاکیدات ریاست محترم جمهور یادآور شد: در زمینه فرصت های شغلی مولد و پایدار در استان و حتی شغل های جدید پتانسیل های بی نظیری در استان داریم که شایسته است به این جنبه ها از اشتغال و در آمد توجه کافی صورت گیرد.

دکتر عباسی تصریح کرد، این مهم باید به گونه مدیریت شود که میزان در آمد نسبت به هزینه ها تفاوت معناداری داشته باشد و زیرساخت هایی فراهم شود تا تولید کنندگان از هر قشر و از شهر و روستا بتوانند به سهولت تولیدات شان را عرضه و کسب در آمد کنند.

دکتر عباسی در تذکراتی به مدیران سازمان ها و مجموعه های مرتبط با مشاغل فوق  توصیه کرد: با عنایت خاص به خانواده های تحت پوشش کمیته حضرت امام ” ره” و بهزیستی و افراد کم در آمد از این مشاغل با جدیت و از طریق سیستم بانکی حمایت های لازم شود.

مقام عالی استان گیلان گفت: با فعال سازی بیشتر بخش های نظارتی و راستی آزمایی  در بخش دریافت تسهیلات اعلام می کنم ، همه شهرداری ها مکلف هستند بازارچه های ، نمایشگاهها و فروشگاه ها صنایع دستی و خانگی  را تحت پوشش قرار دهند و در این راستا  هیچ نوع کوتاهی قابل پذیرش نیست.

استاندار گیلان  با تاکید بر تشکیل یک کارگروه فرعی با مشارکت مجموعه هایی همچون میراث فرهنگی و گردشگری، تعاون ، کار و امور اجتماعی، شهرداری ها، بهزیستی ، کمیته امداد امام اظهار کرد: آقای رئیس جمهور هم در سفر به استان گیلان به حمایت از مشاغل خانگی و تشکیل بازارچه های صنایع دستی و هنری تاکید داشتند.

دکتر عباسی با اشاره به تولید و عرضه کالاهای با کیفیت در بازارچه ها و فروشگاه ها در سراسر استان به خصوص در روزهای تعطیلات نوروز عنوان کرد” :  در مسیر استقرار بازارچه های  فصلی و ثابت که تاکید بر ثابت بودن آنها باشد، به تناسب قرار گرفتن نیروها و مهارت ها دقت شود.

وی متذکر شد: هدف حمایت از مشاغل خانگی پول پاشی نباشد بلکه نظارت شود که عمل و کار شما به هدف اصابت کرده و کسانی از تسهیلات و حمایت های برخوردار شوند که کارآفرین و تولید کننده واقعی بوده و استحقاق لازم را داشته باشند.

استاندار گیلان با توصیه به شبکه بانکی برای همکاری بیشتر با این بخش از اشتغالزایی مولد و گسترده کردن آن و توجه به رشته های هنری جدید و حمایت از همه متقاضیان به صورت یکسان یادآور شد: چنانچه د ر مسیر پرداخت تسهیلات با کمبود منابع مواجه شدید  به من اعلام شود تا از تهران تامین منابع دنبال کنم.

 *مدیران موفق تا پایان اسفند ماه تجلیل می شوند

دکتر اسدالله عباسی در بخش دیگری از سخنانش در  کار گروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و تشویق پنج مدیر کارآمد و موفق  و در عین حال برکنار کردن پنج مدیر کم کار، تصریح کرد: در استان گیلان مدیران به گونه ای انتخاب و چینش شده اند که همگی اشنا به حوزه مدیریتی و فعالانه به مردم خدمت می کنند.

استاندار گیلان اظهار کرد: در همین راستا اواخر اسفند ماه جاری در نشستی از مدیران موفق تقدیر می شود تا انگیزه ای برای همه مدیران شود و اگر هم ضعفی در مدیری مشاهده شد، باید قدرت دفاع از خود را داشته باشد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد