×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
اولین جشنواره ملی چای کشور برگزار می شود

به گزارش «گیل بان»؛ اولین جشنواره ملی چای کشور به همت سازمان چای و با همکاری فرمانداری و شهرداری شهرستان لاهیجان؛ ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور؛ سندیکای کارخانجات چای شمال و اتحادیه چایکاران غنچه های طلایی طی روزهای 20 و 21 تیرماه در لاهیجان برگزار می شود.

هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی چای ایرانی به مردم سراسر کشور، پر رنگ کردن حضور آن در بازارهای داخلی و نیز درآمد زایی از طریق توسعه بوم گردی و گردشگری چای است. قرار است این جشنواره هر ساله با کمک اتحادیه چایکاران، کارخانجات چایسازی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و نیز تجار و بازاریان برگزار شود.

در حاشیه این جشنواره برنامه‌های آموزش دم کردن چای، نمایشگاه ماشین آلات، نشست تخصصی، عرضه صنایع دستی، تجلیل از فعالان برتر چای، عرضه مستقیم چای ایرانی، خاطره نگاری از چای، موسیقی محلی، تور گردشگری، نمایش آئینی و معرفی برگزیدگان مسابقه عکاسی صورت خواهد گرفت.

از برنامه های تخصصی و فرهنگی این جشنواره می توان به سخنرانی مقامات کشوری و استانی، نشست های تخصصی، تجلیل از فعالان برتر حوزه چای (باغداران، چایکاران و کارخانجات)، آموزش دم کردن چای، تور گردشگری (بازدید از باغات و کارخانجات)، نمایش های آئینی، بومی و محلی، عرضه مستقیم چای، موسیقی محلی، خاطره گویی از چای، مراسم اختتامیه و صدور بیانیه پایانی جشنواره اشاره کرد.

گفتنی است اولین جشنواره ملی چای کشور طی روزهای بیستم و بیست و یکم تیر ماه در جزیره استخر شهرستان لاهیجان برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری گیلان

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد