×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
امضای تفاهم‎نامه‎ گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین روسیه و ایران

به گزارش «گیل بان»، ارسلان زارع امروز در دیدار با سفیر روسیه در ایران، با اشاره به روابط خوب میان دو کشور طی چهل سال اخیر اظهار داشت: دولت ایران اقدامات خوبی جهت گسترش روابط با روسیه انجام داده و در آینده همکاری‎های مشترک میان دو کشور افزایش می‎یابد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان منطقه آزاد انزلی را یکی از عوامل مؤثر در رابطه با همکاری‎های متقابل میان آستراخان و گیلان دانست و گفت: منطقه آزاد انزلی یکی از قطب‎های اقتصادی ایران است و در توسعه روابط میان گیلان و آستراخان نقش اساسی دارد.

وی وجود اشتراکات فرهنگی میان آستراخان و گیلان را عامل توسعه روابط میان آنان عنوان کرد و ابراز داشت: توسعه روابط بین دو استان آستراخان و گیلان نیازمند ایجاد شبکه حمل و نقل هوایی و توجه به ظرفیت گیلان در حوزه گردشگری سلامت است.

زارع با تأکید بر تقویت آژانس‎های مسافرتی جهت گسترش روابط حوزه گردشگری ایران و روسیه گفت: برپایی نمایشگاه تولیدات استان گیلان در روسیه و بالعکس و تقویت خطوط کشتیرانی علاوه بر معرفی ظرفیت‎های دو کشور موجب سودآوری اقتصادی نیز می‎شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه امسال برای صادرات500 میلیون دلاری فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی استان گیلان هدف‎گذاری شده است بیان کرد: تحقق بخش زیادی از این مبلغ از طریق ارتباط ایران با روسیه امکان‎پذیر است.

استاندار گیلان از امضای تفاهم‎نامه‎هایی در آینده میان روسیه و ایران خبر داد و تأکید کرد: تصمیمات لازم جهت گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی میان ایران و روسیه و به‎ویژه آستراخان، گرفته شد و قرار است در آینده تفاهم‎نامه‎هایی نیز امضا شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد