×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
افزایش ۱۸ درصدی صید کیلکا در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ اکبر ایلدرم اظهار کرد: مجموع صید شناورهای کلیکاگیر استان گیلان از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۹۷ تن بوده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است؛ این مقدار صید توسط ۳۰ فروند شناور لنج در نواحی کم عمق ساحلی و شب‌هنگام با ۲۱۴ صیاد استحصال شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان صید، ۴۳۵۶ تن برای تولید پودر ماهی راهی کارخانجات پودر استان شده است، افزود: ۲۴۱ تن نیز برای مصارف انسانی راهی کارخانجات فرآوری و بازار عرضه ماهی می شود.

ایلدرم با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو ماهی برای مصارف پودر ۴۴۰۰ تومان و برای مصارف انسانی ۵۰۰۰ تومان است، تصریح کرد: از سه گونه موجود ماهی کیلکای دریای خزر بیش از ۹۰ درصد کیلکای معمولی است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان در ادامه با اشاره به صید انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان استان، تاکید کرد: شرکت های تعاونی صیادی پره استان گیلان که از ۲۰ مهرماه سال جاری فعالیت صید خود را آغاز کرده اند، پس از گذشت ۷۰ روز ۴۳۷ تن انواع ماهیان استخوانی را صید کردند.

ایلدرم با بیان اینکه ارزش فروش ناخالص این میزان صید ۳۶۶ میلیارد ریال است، گفت: میانگین سرانه صید هر شرکت تعاونی پره ۹ تن بوده و این مقدار صید توسط ۴۹ تعاونی فعال با ۴۰۰۰ صیاد و ۶۸۴۰ مرتبه پره کشی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است و بیشترین کاهش صید در گونه ماهی سفید اتفاق افتاده، اضافه کرد: ترکیب صید شامل ۲۴۲ تن ماهی کفال با ۵۵ درصد، ۱۷۲ تن ماهی سفید با ۳۹ درصد، ۲۳ تن سایر گونه ها از جمله کپور، سوف، سیف و کولی با شش درصد ترکیب صید را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد