×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
اصلی‌ترین هدف پدافند غیرعامل، صیانت و حفاظت از سرمایه‌ های ملی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گیلان پیش از ظهر امروز با حضور استاندار و جمعی از مدیران ‌کل دستگاه های اجرایی و نیز ارتباط تصویری با فرمانداران شهرستان های استان برگزار شد.

دکتر ارسلان زارع در این جلسه پدافند غیرعامل را  موضوعی حساس و مرتبط با امنیت ملی دانست و تصریح کرد: اصلی‌ترین هدف پدافند غیرعامل، صیانت و حفاظت از سرمایه‌ های ملی است و در زمان حاضر فرهنگ سازی و نهادینه کردن موضوع پدافند غیرعامل از اولویت های کشور به شمار می رود.

وی با تاکید بر لزوم مصون سازی زیرساخت ها و توجه به رویکردهای فناورانه و دانش بنیان شدن تغییرات، تصریح کرد: باید تهدیدات را بشناسیم و با راهبردهای دانش پایه با آنها مقابله کنیم و در این مسیر بطور جدی از ظرفیت های علمی برای تبیین مناسب این موضوع استفاده شود.

زارع در ادامه بر ضرورت ترویج و گفتمان سازی پدافند غیرعامل بعنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر تاکید کرد و افزود: برای معرفی پدافند غیرعامل بعنوان یک اصل، لازم است به سوی گفتمان سازی گام برداریم زیرا تنها از این روش می توانیم زیرساخت های کشور را تقویت کنیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: برای تحقق اهداف و انجام بهتر وظایف باید به موضوع آموزش در پدافند غیرعامل اهمیت زیادی داد و بیشتر از قبل تقویت شود.

وی با اشاره به شرایط کرونایی کنونی خاطرنشان کرد: لازم است آموزش‌ها از بستر فضای مجازی ارائه و در راستای اهداف پدافند غیرعامل سیاستگزاری شوند.

زارع طرح جامع پدافند غیرعامل را مبنای عمل و نقشه راه استان برای مقابله با تهدیدات خواند و گفت: اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل موجب هماهنگی بیشتر و بهتر بین تمامی دستگاه‌های اجرایی استان می‌شود و از هدرفت منابع جلوگیری می‌کند.

وی طرح جامع پدافند غیرعامل را یک سند بالادستی و راهبردی دانست و افزود: موضوعاتی که در این سند مطرح می‌شود، برنامه‌های راهبردی و عملیاتی در سطح کلان هستند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برخورداری تمامی طرح‌های عمرانی و خدماتی از پیوست پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف به رعایت الزامات پدافند غیرعامل هستند و این پیوست با توجه به رعایت استانداردها، موجبات توسعه استان را فراهم می آورد.

زارع با اشاره به اینکه مطابق با ادبیات پدافند غیرعامل؛ کرونا یک تهدید زیستی است که بعنوان یک رویداد طبیعی یا غیرطبیعی، سرمایه های انسانی و اقتصادی را هدف تخریب قرار داده است، افزود: زمان قطعی برای از بین رفتن ویروس کرونا تعیین نشده و باید خود را با وجود این ویروس و همزیستی با آن البته با در نظر داشتن پروتکل‌های بهداشتی و سایر توصیه‌های مراقبتی سازگار کنیم.

استاندار گیلان در پایان تصریح کرد: انتظار دارم اداره‌کل پدافند غیرعامل در ارتباط با استادان دانشگاه ها، به شناسایی علمی و تعیین و تبیین رویکرد مواجهه با این ویروس بپردازد و در حوزه مقابله با این تهدید زیستی، نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/

 

 

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد