×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد امری موثر در کاهش اعتیاد

به گزارش «گیل بان»، ارسلان زارع در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد که با موضوع بررسی برنامه های هفته مواد مخدر برگزار شد، با اشاره بر ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب لازم است تا برای اشاعه و گسترش برنامه‌های فرهنگی تلاشی مضاعف صورت گیرد زیرا در مقوله مبارزه با اعتیاد یکی از مهمترین روش‌های مطلوب است .

وی با بیان اینکه در برنامه ریزی های حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد باید مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در نقطه هدف قرار گیرد، تصریح کرد: در این میان برخی اماکن همچون زندان ها نیز نیازمند برنامه ریزی جامع در حوزه فرهنگی اجتماعی هستند تا رویکرد اصلاحی اولویت‌دار آنان به درستی اجرا شود .

زارع تصریح کرد: در سایه هم افزایی، اجرای اقدامات هدفمند و نیز بکارگیری متخصصان می توان بازآفرینی شهری و روستایی در ابعاد مختلف را محقق کرد و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی را به حداقل رساند .

سرپرست استانداری گیلان توانمندسازی، آموزش و ارائه خدمات مددکاری به معتادان بهبود یافته را امری ضروری خواند که از سوی دستگاه های مختلفی همچون بهزیستی، فنی و حرفه ای، نیروی انتظامی و … در گیلان اجرا می شود .

وی بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد را امری موثر در کاهش نرخ اعتیاد و نیز ساماندهی بهبود یافتگان دانست و افزود: با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده بیشتری صورت گیرد .

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد