×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
اخذ عوارض در امام‌زاده هاشم برداشته شود/این عوارض موجب سختی مردم گیلان است

به گزارش «گیل بان» آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: آغاز هفته دولت را به همه دولت‌مردان و کارمندان و خدمتگزاران در جمهوری اسلامی ایران و همچنین تولید کنندگان کشور تبریک می‌گویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نشست اخیر با دولت گفت: ایشان فرمودند تلاش برای رونق تولید کمتر از جهاد نیست و این وظیفه دولت و تولید کنندگان را سنگین کرده است و مسئولان باید تلاش کنند تا موانع تولید در کشور برطرف شود.

امام جمعه رشت با اشاره به جمله‌ای از مقام معظم رهبری بیان کرد: ما هرگز در طی این سال‌ها توقف نداشتیم اما ضعف‌هایی نیز وجود داشت که اگر به دستورات رهبر معظم انقلاب توجه تام می‌شد بیش از وضعیت کنونی پیشرفت می‌کردیم.

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب دولتمردان باید حائز شرایطی باشند خاطرنشان کرد: التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی، برنامه‌ریزی عمیق برای تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد اقتصادی و اداری از جمله این شرایط است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با خون جوانان خود آبیاری می‌شود عنوان کرد: شنیدن اخبار متعدد از اختلاس‌ها در درون نظام و خیانت برخی مسئولان مایه شرمندگی است و ضعف سیستم نظارتی مهم‌ترین علت به‌وجود آمدن چنین شرایطی در کشور است‌.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گیلان یکی از وظایف مجلس و نمایندگان را نظارت بر امور دانست و تصریح کرد: نمایندگان وظیفه عزل و نصب را برعهده ندارند بلکه باید بر امور مختلف نظارت کنند و مسئولان نباید به بیگانگان دل ببندند زیرا باعث خسران است.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دولت باید جوانگرا باشد افزود: البته منظور جوان باتجربه است که در نظام اسلامی موردهای متعددی وجود دارد همچنین متولیان کتاب‌های مفید در رابطه با چگونگی حکومت‌داری بخوانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان مردم ایران را عاقل، بصیر و فهمیده معرفی کرد و ابراز داشت: مسئولان وظیفه دارند به احیای ارزش‌ها فکر کنند و از تضییع بیت‌المال پرهیز داشته باشند و پاکدست و ساده‌زیست باشند و به مسئولیت به‌عنوان طعمه نگاه نکنند.

وی از جوانان ارزشی و جهادی قدردانی کرد و گفت: جوانان جهادی به مناطق دور افتاده می‌روند و به کمک نیازمندان می‌شتابند و از دانشگاه علوم پزشکی گیلان درخواست داریم که نیروهای جوان خود را به مناطق دورافتاده استان بفرستد تا آن افراد از خدمات پزشکی و دارویی استفاده کنند.

آیت‌الله فلاحتی اخذ عوارض در امام‌زاده هاشم مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: اداره راه و ترابری گیلان تلاش کند این عوارض برداشته شود زیرا تاخیر در این امر موجب تمسخر مسئولان توسط مردم می‌شود و این عوارض موجب سختی مردم گیلان است و برازنده استان نیست.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به تناقضات رفتاری و گفتاری افراد ابراز داشت: الگوها باید خود به چیزی که می‌گویند عمل کنند و به عمل بیش از گفتار توجه شود اگرچه گفتار نیز مهم است اما عمل بسیار مهم‌تر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه سودمندی افراد در جامعه معلول رفتار مربیان، والدین و علما است تصریح کرد: بزرگان بیش از حرف عمل می‌کردند و به‌همین جهت بر مردم بسیار تاثیرگذار بودند.

وی با اشاره به حدیثی افزود: اگر می‌خواهید مردم را به خیر و سعادت دعوت کنید این کار را با عمل خود انجام دهید البته این سخن نفی گفتار نیست بلکه تایید تاثیر عمل بر روی افراد است و ما بایستی با اعمال خود افراد را به نیکی دعوت کنیم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تاکید بر اینکه هیچ الگویی بالاتر از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نیست خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن به الگوی برتر بودن پیامبر(ص) اشاره کرده است و ما باید به این آیات عمل کنیم.

امام جمعه رشت بسیاری از ضایعات و بحران‌های زندگی مسلمانان را به‌دلیل دوری از سبک زندگی و منش پیامبر(ص) دانست و تاکید کرد: عده‌ای از معاویه الگو می‌گیرند اما به دستورات پیامبر(ص) عمل نمی‌کنند.

به گزارش تسنیم، پیش از شروع نماز جمعه امروز، تعدادی از مالباختگان پروژه مجتمع تجاری آدینه مقابل درب مصلی تجمع کردند و با حمل پلاکاردهای اعتراضی، از آیت‌الله فلاحتی و همچنین آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه خواستند که به پرونده اختلاس رخ داده در پروژه مذکور رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد